08 April 2013

[인터뷰] Ms.아드리아 레이크 - [Interview] Ms. A.W. Lake, Founder & Managing Director of A.W.Lake Spa Concepts

Published in Wellness Today Korea
www.wellnesstoday.kr

April 2013
Original Korean version:  www.wellnesstoday.kr/news/articleView.html?idxno=1676

[편집자주] 독창적인 스파 디자인과 제품, 그리고 통찰력 있는 컨설팅 활동으로 세계 30 국가에서 최고급 호텔 브랜드 스파들을 컨설팅해 A.W.레이크 스파 컨셉트 사의 창업자인 레이크 대표를 본지가 인터뷰했다. 아래는 인터뷰 요지. 인터뷰는 웰니스투데이 글로벌 팀의 (Bill Healey) 기자가 진행했다.
Ms. A.W. Lake 대표

[WT] 스파 웰니스 업계에서 오랫동안 활동한 것으로 아는데 그간의 활동을 소개해 달라

2001년에 회사(A.W.Lake Spa Concepts) 설립했습니다. 집안에서 운영하는 호텔들 하나를 관리하고 있을 때였죠. 당시 스파를 개장하고 나서 품질이 좋은 유기농 스파 제품을 물색하고 있었습니다. 그런데 기존 제조사들을 접촉해 보니 원하는 내용의 제품을 주문하려면 최소 주문량이라는 것이 있어서 난처했습니다. 그래서 직접 제품회사를 차리기로 맘을 먹었습니다.

미국내 전문 연구기관과 손을 잡고 고객의 주문에 따라 즉시 신선한 제품을 생산해 주는 시스템을 구축했습니다. 조그마한 사업이 어느덧 12년이 지나면서 스파 디자인과 컨설팅을 전문으로 하는 다국적 회사로 변신했습니다.

미국 외에 싱가포르, 인도네시아, 중국 등지에 지사를 개설했고 세계 30 국가에 고객을 보유하고 있습니다. 유명 호텔 브랜드들과 함께 일을 있었던 것은 행운이었다고 생각합니다. 이들 호텔들과는 최고의 작품을 만든다는 신념을 공유하면서 열심히 일을 했지요.

[WT] 회사가 강조하는 특별한 철학이나 목표가 있는가.

저희 회사는 고객의 요구에 최대한 정확히 들어 맞도록 스파의 컨셉, 디자인, 제품, 서비스를 개발한다는 취지에서가능한 모든 것을 창조하라 미션으로 정해 놓았습니다. 새로운 과제를 만날 때마다 창조 활동을 진행합니다.

저희 회사는 통찰력, 지성, 영감이 깃든 제품과 경륜을 강조하고 있으며, 이를 위해 창의성, 용기, 열정으로 무장한창조자들 모인 곳이라고 말씀드릴 있습니다.

[WT] 조사와 탐구 활동에 많은 시간을 할애하고 있는데, 그런 활동들이 사업에 어떻게 활용되고 있는가?

개인적인 호기심 차원도 있고, 사업적으로는 다른 기업들도 마찬가지이겠지만 창의적인 영감과 아이디어를 얻는 매우 유익하게 활용되고 있습니다.

직접 여행을 다니면서 여러 가지 조사 활동을 진행하면 프로젝트를 맡을 때마다 신선한 관점을 가질 있습니다. 특정 지역의 프로젝트를 수임하는 경우 국제적인 관점과 지역적인 특성을 반영해야 하기 때문에 시야가 넓어야 합니다. 스파는 해당 지역의 문화와 전통 속에 완벽하게 스며져 있을 좋은 평가를 받을 있습니다. 동시에 글로벌 여행객들의 눈높이에도 맞출 필요가 있습니다.

[WT] 국제적으로 손꼽히는 스파 웰니스 브랜드들을 컨설팅해 왔는데, 특별히 이국적이고 재미있는 사례들이 있었는가?

티벳, 모리셔스, 세이셀, 두바이, 인도, 그리고 중국과 아시아 여러 지역에서 과제를 수행했는데 어디를 가든 굉장한 곳들이었습니다.

때는 티벳 고원에서 현지인들과 함께 생활하면서 사라져 가는 전통 문화를 지켜보기도 하고, 문화를 배우기도 했으며, 부탄의 해발 5 미터가 넘는 지역에서 고산식물을 조사하기도 했습니다. 해발 65 미터가 넘는 에베레스트 2캠프 등정도 했습니다.

화강암으로 유명한 아름다운 세이셀 섬에서는 나무로 만든 집에서 거주하기도 했습니다. 외에도 많은 다양한 경험들이 있습니다.

[WT] 최근 스파 웰니스 산업에서 특기할만한 트렌드를 소개해 달라

스파와 웰니스는 예방건강과 항노화 트리트먼트에 대한 수요 증대 속에서 첨단 과학의 연구 성과들과 혁신기술이 접목돼 지속적인 성장 추세를 보이고 있습니다. 세계적으로 증가세에 있는 당뇨, 순환, 호흡, 소화계 등의 질환에 대해서도 유의할 필요가 있습니다. 평균 수명은 늘어나고 있지만 인간은 역시 죽음을 향해 가고 있습니다.

스파 웰니스 산업은 여전히 호화 럭셔리 개념으로 인식되고 있기 때문에 예전과 같은 영향력을 갖고 있다고 말하기 어렵습니다. 스파 웰니스 산업은 일과성 유행에 따르기보다는 안에 내재된 잠재성을 일깨우고 보다 많은 사람들이 편하게 방문할 있는 장소, 그리고 오늘날처럼 번잡하고 기술 문명이 발달한 시대를 살아가는 사람들에게 도움을 있는 프로그램들과 서비스들을 개발해 나가야 합니다.

저희는 일명순수 공간”(pure space)으로 불리는 컨셉트를 개발해 오고 있습니다. 컨셉트의 부제는귀하에게 이로운, 중독성이 있는 기분 좋은 공간입니다. 사람은 누구나 좋은 느낌을 갖기를 원하죠. 저희의 목표는 웰니스를 이해하기 쉽고, 재미가 있고, 직관적인, 다시말해쉽게 접근할 있는것으로 만들어 냄으로써 사치가 아닌 하나의 습관으로 다가가게 하는 것입니다.

저희가 구상하는 순수공간이란 어떤 것인지 아래의 도식을 참고해 주시면 좋겠습니다.
                         



(Diagram from A.W. Lake Spa Concepts)

[WT] 아시아 지역의 스파 웰니스 산업은 어떻게 발전해 것으로 보는가.

아시아지역의 웰니스 & 뷰티 산업은 빠르게 성장하고 있고 고객의 기대 수준도 높아지고 있습니다. 특히 호텔스파 같은 곳에서는 트리트먼트의 가시적인 결과를 중시하는 소비자들이 늘어나고 이들이 산업 성장을 주도해 것으로 봅니다.

소비자들은 점점 지식이 많아질 아니라 시간이 부족하고 가치를 따지는 쪽으로 변하고 있습니다. 스파는 이러한 라이프스타일의 변화를 관찰하고 따라가야 합니다.

저희가 만든순수공간이라는 컨셉트도 이동성이 활발한 고객층을 염두에 것입니다. 대다수 스파 고객들은 여전히 스파를 필수적인 곳이라기 보다 사치스런 장소로 보는 경향이 있습니다. 이는 업계에 종사하는 우리들 스스로가 스파를 매일 혹은 정기적으로보충하거나 조절을 위해 오는 장소 아니라도피하는 장소 포지셔닝을 때문이기도 합니다.

현대인의 라이프스타일과 '관련성이 있는' 프로그램, 트리트먼트, 서비스를 개발해 있다면 웰니스/스파 산업의 성장은 더욱 가속화될 것입니다.

현대인이 스파에서 기대하는 바는 신속하면서 결과가 좋은 트리트먼트, 몸에 이로운 즉석조리 수퍼푸드, 다른 도시에 있는 친구들과 경쟁하거나 온라인을 통해 서로를 격려해 있는 워크아웃 등등이 아닐까 생각합니다.  ( 순수공간 컨셉트에 관해 자세히 보시려면, https://awlakeprojects.egnyte.com/h-s/20130326/90019b53b38a4948)

[WT] 한국에 관련된 일을 진행한 적은 있는지? 한국의 스파 웰니스 산업에 대한 생각은?

한국에서 프로젝트를 진행한 적은 없지만 앞으로 많은 기회들이 있을 것으로 생각합니다. 한국은 스킨케어 분야에서 세계시장의 유력 주자입니다. 한국의 스킨케어 회사들은 매년 획기적인 제품들을 내놓고 아시아 시장에서 지속적인 인기를 얻고 있습니다. 차갑고 건조한 겨울과 습하고 더운 여름이 교차하는 한국의 기후 조건은 한국의 스킨케어 기술력의 원동력이 아닌가 생각합니다.

웰니스투데이는 무척 바쁜 여행 일정에도 불구하고 인터뷰를 위해 귀한 시간을 할애해 주신 A.W. Lake 대표에게 특별한 감사의 말씀을 드린다.

[정리 웰니스투데이 손기영 기자]

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===== English version =====

Wellness Today is pleased to have the opportunity to speak with Adria W. Lake, Founder and Managing Director of internationally renowned A.W.Lake Spa Concepts.

[WT] You have quite an extensive background in the Spa & Wellness industry. Could you summarize your industry background?
                         
I founded A.W. LAKE in 2001 while I was still managing one of my family’s hotel properties. We were opening our first spa, and I was looking for a spa product company that would be able to formulate high quality organic products for us. This was a tall order, as most product manufacturers require a very high minimum order for custom formulation. It was then that I decided to start my own product company.

Ms. A.W. Lake 대표
We work with some of the best skin care labs in the US to create small batches of pure and organic skin & body care products that are made fresh upon order. In the last 12 years, the company has grown from a small product company to a multi-national Spa Design & Consultancy firm with offices in Singapore, Indonesia, and China and hundreds of clients in over 30 different countries. We are very fortunate to work with some of the world’s finest and most successful hotel brands because we share a common belief in offering only the very best to our customers.

[WT] What corporate philosophy or mission drives A.W.Lake?

Our corporate mission is to “Create Possibilities” for our clients by custom tailoring our concepts, designs, products and services to their exacting needs. We thrive on the challenge of creating something that is one of a kind – each and every time. We are a company of “creators”, driven by our creativity, courage, and commitment to create intuitive, intelligent, and inspiring products and experiences.

[WT] Much of your time is spent in research and exploration. How has this impacted the way you address the market?

My research and exploration keep my curiosity and creativity alive and are the source of inspiration and ideas for what we do as a company. But, more importantly, my extensive research and travel bring a fresh perspective to each project we undertake. It allows us to take a broader view of a project and place it both in the global as well as local contexts. We understand that best spas are those that embrace and are completely immersed in local culture and traditions. But at the same time, the high end spas we work with must also understand the expectations of the global nomads – those who travel the world and are citizens of the world.

[WT] You've consulted for some of the top spa & wellness groups around the world. What are some of the exotic locations and sites your travels have taken you to?

We have worked on spas in amazing locations such as Tibet, Mauritius, Seychelles, Dubai, India, and many parts of Asia & China, but the most memorable locations are those I visited while doing my research and exploration.

I spent some time living with the nomads in the Tibetan plateau observing and immersing myself in their disappearing way of life while learning about their animistic Bon traditions, trekked the high mountain passes (most over 5000 meters above sea level) in Bhutan to research rare high altitude medicinal plants, climbed Everest (to the 2nd base camp, above 6500m) for the sheer challenge of it, lived in a tree house on a beautiful granite island in Seychelles while working on an amazing project … these are just a few highlights.

[WT] What are some of the interesting trends in spa & wellness?

Spa & wellness is on an upward trend, backed by ground breaking scientific research and innovative technologies entering the industry and a growing demand for preventive and anti-aging/longevity treatments. But, at the same time, we continue to see a global increase in preventable lifestyle diseases such as diabetes, heart, respiratory and digestive problems. 

We’ve added years to our lives, but I wonder if we’re dying, instead of living, longer. The Spa and wellness industry has not had the impact that it should have as it is still viewed as a luxury or indulgence. Rather than focusing on passing trends, the industry needs to wake up to its true potential and find ways to make wellness accessible to more people and make its programs and services more relevant to the fast paced, technology driven lifestyle of today.

We are developing a concept called “PURE SPACE”, and its tag line is: “an addictive feel good space that’s good for you”. We believe that wellness is about feeling good about yourself, and EVERYONE wants to feel good. So, the question is how to make wellness “accessible” – easy to understand, fun to do, intuitive – so that it becomes a habit, rather than an indulgence or luxury. Please find below, diagrams of how we envision PURE SPACE will work and the possibilities it will create.



(Diagram from A.W. Lake Spa Concepts)

[WT] How do you see the prospects for industry growth in Asia for the coming years?

The Wellness & Beauty industries are thriving in Asia, but customer expectation is also rising.   Growth will be driven by demand for result driven treatments – especially for city hotel spas.

Consumers are not only more savvy, they are also time strapped and value seekers.  Spas will need to evolve to keep up with the changing lifestyle and expectations.   This is why we developed the PURE SPACE concept, which is specifically targeted for people on the move.   Most spa consumers still view spas as a luxury or an indulgent instead of a necessity.   This is because we (the industry) position ourselves as an ‘escape’ rather than a place to ‘top up, tune up, and catch up’ – which is something we all need to do on a daily or regular basis.

The growth of the wellness/spa industry will be even greater if we are able to offer programs, treatments, and services which are more ‘relevant’ to the modern lifestyle – ie. High performance quick/express treatments; fast superfood that is good for you, work out pods where you can compete with friends in other cities/locations or motivate each other online/virtually, and more.


[WT]  Have your efforts taken you into Korea?  How do you see the Korean Spa & Wellness industry?

We have not done a project in Korea, but we see great opportunities there.   Korea is known as the global trendsetter in skin care technology.  Each year, Korean skin care companies launch ground-breaking products that become instant best-sellers in AsiaKorea’s climate (cool & dry in the winter, humid and hot in the summer) is one of the reasons why Korean skin care is excellent at delivering high performance products.

Knowing full well her busy travel schedule, Wellness Today is sincerely grateful for the time and contribution Ms. Lake was able to provide.

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