17 January 2018

[Interview] 배리 화이트, 스파컨설턴트 - 홍콩 소재 스파컨설팅그룹 화이트社 대표 :: Mr. Barry White - Health, Wellness, Spa & Fitness

from Wellness Today Korea
16 January 2018

[Interview] 배리 화이트, 스파컨설턴트 - 홍콩 소재 스파컨설팅그룹 화이트社 대표

[편집자 주] 웰니스투데이는 수년째 글로벌 스파 웰니스 분야 유력 인사들을 만나 이들의 다양한 사업 이야기를 청취해 오고 있습니다. 2018 새해 첫 순서로 국제적인 스파 컨설턴트로 지명도가 높은 배리 화이트(Barry White) 대표를 인터뷰할 수 있었습니다. 화이트 대표는 오랫동안 랭함그룹 소속 스파 전문가로 활동하다 2017년에 자신의 성을 딴 화이트(WHITE Ltd Company ) 사를 홍콩과 마닐라에 설립, 현재 아시아를 비롯해 유럽, 미주를 넘나들며 열정적으로 스파 컨설팅 사업을 전개하고 있습니다.
 
[WT]  이 분야에 종사하게 된 배경을 소개해 달라. 웰니스 분야에는 어떤 계기로 진입하였으며, 특히 동아시아 지역과의 인연은?

▲ Mr. Barry White, CEO at WHITE 
[BW]  제 경력은 헬스, 웰니스, 스파, 휘트니스 분야를 합쳐 25년이 좀 넘은 것 같습니다. 영국 에서 처음 이 분야 일을 시작했고, 호주를 거쳐 아시아로 오게 되었습니다. 아시아에는 2004년 홍콩에서 랭함플레이스 호텔이 개장할 당시 프레오픈 프로젝트 책임자로 부임했고, 이후 줄곧 홍콩에서 거주하고 있습니다. 랭함그룹에서 14년 가량 일했는데, 그 사이 다양한 경험을 할 수 있었고, 특히 추안스파(Chuan Spa) 브랜드를 개발하여 성장시킬 수 있었던 것이 개인적으로 무척 소중한 경험이었습니다. 추안스파는 랭함그룹 산하, 즉 세계 각지에 있는 랭함플레이스호텔과 코디스호텔에 직영으로 설립된 럭셔리 스파 웰니스 브랜드로 국제적인 상도 많이 받았습니다. 추안스파는 제게 남들이 갖기 힘든 꿈 같은 기회를 제공했고, 2017년에 독립하여 창업을 결심하기까지 중요한 자산이자 밑거름이 되었습니다.

[WT]  회사의 특징을 소개한다면?

[BW]  회사 이름은 화이트(WHITE, www.wswf.co) 이고, 다양한 분야를 진행하고 있습니다. 스파, 웰니스, 휘트니스 산업이 주력이구요. 경영컨설팅을 제공하는데, 매장의 전체 경영, 혹은 요구에 따른 문제해결이나 운영최적화 서비스를 제공하고 있습니다. 마케팅 및 이벤트 관련 통합 서비스로 제공합니다. 물론 전통적인 마케팅 외에 e비즈니스, SEM, SEO, 소셜미디어 컨텐츠 등도 포함됩니다. 또 전문가 초청 이벤트를 소셜 미디어를 기반으로 기획, 진행하여 고객과의 소통을 확대하는 서비스에도 전문성을 갖고 있습니다.

개인적으로 지난 14년 동안 30건이 넘는 개발 및 오픈 프로젝트를 진행했던 경험을 바탕으로 신규 프로젝트 및 테크니컬 서비스를 제공하는 데도 많은 강조점을 두고 있습니다. 또 제품회사들에 대해서도 아시아 시장 진출 관련 컨설팅을 제공하고 있는데, 이 때문에 저희의 독립적인 사업도 있지만, 타지역의 제품회사들과 파트너십을 구축해 이들 브랜드들이 이 지역에서 성장할 수 있도록 돕는 역할도 수행하고 있습니다.

저희는 실력있는 웰니스 및 라이프스타일 회사들과도 제휴, 인력, 제품, 장비 등을 공급받아 저희 고객들에게 제공합니다. 한마디로 저희는 웰니스사업과 관련한 종합 솔루션 제공 기업이라 이해하시면 좋을 것 같습니다.

[WT]  현재 홍콩과 마닐라에 사무실을 운영 중인데, 두 곳을 선택한 이유는?

▲ Private Entrance at CHI The Spa
[BW]  홍콩은 저희 회사의 모체가 있는 곳으로 모든 활동의 중심입니다. 홍콩은 허브 역할을 할 수 있는 국제도시로서 회사를 키우기에 좋은 환경을 갖고 있고 저희의 장기 성장 목표와 잘 어울린다고 생각합니다.

또 회사의 빠른 성장을 모색하기 위해 아시아 다른 지역을 둘러보았는데 마닐라가 유망한 곳으로 판단되었습니다. 운이 좋게 창업 첫해부터 이 지역에서 큰 프로젝트 몇 개를 수주했습니다. 필리핀은 웰니스 분야에서 매우 유망한 지역이라고 확신하고 있습니다.

[WT] 밀레니엄 시대에 접어들면서 웰니스 산업에 어떤 변화가 있다고 보는지?

[BW]  여러 면에서 많이 활성화되었다고 봅니다. 2천년대 들어 스파 웰니스 산업이 한동안 붐을 맞이했던 적이 있는데, 최근에는 산업의 입지나 대중의 이해도 면에서 훨씬 견고해지고 있고, 특히 산업의 지속성장에 대한 관심이 많아지고 있습니다. 지난 25년 간 다양한 시행착오와 노하우를 축적해 온 저희의 역량이 본격적으로 발휘될 환경이라고 봅니다.

[WT]  앞으로는 어떤 변화가 예상되는지? 그리고 산업 면에서 요구되는 측면이 있다면?

[BW]  웰니스 분야 사업주들이나 호텔기업들의 경우, 초기부터 전문가들에게 의뢰하여 전체적인 운영 뿐만 아니라 세세한 부분들, 그리고 수익성 부분까지 잘 챙길 필요가 있습니다. 웰니스 분야는 나름의 독특한 특성 요소들이 있기 때문에 성공적인 경영을 위해서는 첫 단계부터 제대로 자원을 투입하여 설계를 해야 합니다. 단순히 모방하는 방식으로는 결코 성공을 장담하기 어렵습니다.

[WT]  스파 경영에서 IT기술 활용 부분은 어떻게 조언하고 계신지? 스파 산업에서 기술 활용과 관련해서 특히 필요한 부분이 있다면?

[BW]  최근 스파 산업에서 IT기술은 중요한 화두입니다. 그간 IT기술을 접목하고 활용하는 사
▲ The Murray Hotel Gym 3F Gym
례가 부족했는데 점차 관심이 높아지고 있습니다. 호텔 산업 분야에서도 상대적으로 IT기술 활용도가 낮아서 늘 의아하게 생각했습니다. 이제 스파에서 IT기술 접목은 매우 긴요한 요소입니다. 앞서 언급했듯이 많은 호텔 운영자들이 스파는 수익원이 아니라는 고정관념에 젖어 있었던 것도 원인입니다. 이제는 태도를 바꿔야 하고, 이 부분에 많은 관심과 자원을 투입해야 합니다.

비교적 쉽게 접목할 수 있는 유용한 솔루션들도 등장해 있습니다. Book4Time (https://book4time.com) 같은 솔루션 프로그램이 대표적이죠. 이러한 기술 요소를 도입하면 사업 운영이 훨씬 쉬워지고 체계화됩니다.

[WT]  트리트먼트 룸에서도 기술 요소가 중시되는지?  그렇다면 현황은 어떤지?

[BW]  당연히 중요합니다. 또 오랫동안 중요한 부분이었습니다. 룸 안에서는 음악, AV, 조명, 환경제어 시스템 등이 활용됩니다. 트리트먼트와 서비스에 직접 적용하는 기술 외에도 이러한 환경 요소들이 고객의 체험 여건을 개선하는 데 매우 중요한 기능을 합니다.

물론 사업장이 강조하는 특성에 따라 반대의 경우도 생각할 수 있습니다. 워낙 기술이 넘치는 시대라서, 아예 기술 요소들을 단절시킨 ‘고요한’ 환경의 사업장들이 인기를 얻기도 합니다.

[WT]  최근에 어떤 프로젝트들을 수행했는지? 그리고 제공한 서비스의 내용은?

[BW] 경영컨설팅 쪽으로는 만니라 소재 샹그릴라 호텔의 Edsa 프로젝트(www.shangri-la.com/manila/edsashangrila/)를 맡아 진행했습니다. 그리고 프로젝트 단위로 보면, 홍콩 머레이호텔과 계약하여 웰니스 사업장 오픈 준비를 진행하는 일이 있습니다. 이 호텔(www.marcopolohotels.com/en/niccolo/hotels/hongkong/central/the_murray/index.html)은 1월 15일에 개장합니다.

[WT]  ‘화이트 아트 컨셉’(White Art Concepts)이라는 것은 무엇인가? 그간의 성과는?

[BW] 제가 개인적으로 관심을 쏟아온 사업입니다. 지난 약20년 간 홍콩에서 이른바 ‘팝업’ 전시회를 몇 번 개최했습니다.  가장 최근에는 작년 3월부터 5월 사이에 진행했구요. 작가이신 부친의 작품이 약4천5백 점 정도 있어서 재미삼아 팝업 전시를 시작했습니다. 생각보다 반응이 좋아서 여러 점 팔기도 했습니다. 아시아 여러 지역에서 계속 개최할 생각입니다. 이제 노하우도 생겼고, 다른 작가들도 초대해 대중과 접촉하는 기회를 제공해 보려 합니다.

인터뷰에 시간을 할애해 주신 화이트 대표께 감사를 표한다.

화이트 대표에 대해 더 자세히 아시려면 웹사이트 www.wswf.co 를 방문하면 된다.

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===== English version =====

[Interview] Mr. Barry White - Health, Wellness, Spa & Fitness

Through the years we develop a pool of highly qualified and experienced contacts in the Spa & Wellness sector. In this interview, Wellness Today is fortunate to start the new year (2018) discussing the industry with Barry White, a highly regarded professional in global wellness.

[WT] Could you give us a bit of a background on your experience in the industry? What led you into Wellness, and the path that took you into east Asia?

▲ Mr. Barry White, CEO at WHITE 
[BW] My experience in the health, wellness, spa and fitness industry spans over 25 years. First starting out in the UK, moving on to Australia and then to Asia. My permanent move to Asia was in 2004 when I moved to Hong Kong to become pre-opening Director for the newly opened Langham Place Hotel. This was the start of my amazing 14 years with Langham Hospitality Group, in which time I was not only able to grow in terms of new promotions and roles, but more fundamental I was given the unique opportunity of relative freedom to create, develop and define the Chuan Spa brand. Chuan Spa is Langham’s proprietary luxury award winning spa and wellness brand that is located in all Langham, Langham Place and Cordis hotels globally. It was a ‘dream’ role, that is hard to come by and has given me the best platform and tuition to starting my own company in 2017.

[WT] What is the focus of your company?

[BW] My company is called WHITE (www.wswf.co) and I am developing broad elements of the business. First is in the spa, wellness and fitness space. Whereby I am providing management consultancy services, whether it be full management services, bespoke trouble shooting or a business optimization focus. We are providing comprehensive marketing and event solutions, this includes full traditional marketing solutions, in addition to e-business, SEM, SEO and social media content. We are also providing specialist event organization, which combined with our social media marketing expertise provides more engagement and return for the clients.

Given my extensive background in developing and opening over 30 projects in the last 14 years, WHITE is also providing project & technical services for new builds and pre-openings operations. Lastly, we are providing business development solutions to product companies specifically wishing to growth their portfolio in the Asia market. We operate between the owning company and regional agents / distributors, to provide additional expertise required to ensure brand integrity and consistency, whilst growing the brand in partnership with regional agents and distributors in keys market, who may not be able to secure the level of expertise we provide on a full-time basis.

We have also partnered with some of the leading wellness and lifestyle companies, to also support us provide recruitment, product and equipment solutions to our clients. Thus providing a comprehensive solution to any wellness business owner or operator whether in development or in operation.

[WT] You presently have offices in Hong Kong and Manila. What is your intended reach with this base?

[BW] Hong Kong is our home, and is the base of all our activities. This location provides us with the environment and reach to continue to successfully grow WHITE. Hong Kong remains one of the top international Asian business hubs and is critical to our long-term objectives.

We have identified several key cities in Asia to enable quick growth, Manila being one of these. In our first year, we have secured several high-profile clients in Manila, and we believe that the Philippines has massive potential in the wellness space and we are commitment to growing in this amazing country.

[WT] Have there been significant changes in the Wellness Industry since the start of the millennium?

[BW] In many ways, the industry has come full circle. We have seen a ‘boom’ period in the early part of the ‘000, now the industry has become better understood and a standard in the hospitality sector. Now we are seeing more consolidation and a focus on making the sector more commercially sustainable. This is where I believe WHITE is able to support businesses old and new, as we have the in-depth experience, knowledge to understand the errors and successes over the past 25 years, to ensure that our clients are set for success and benefit directly from our 25 years of expertise in the wellness space.

▲ Private Entrance at CHI The Spa
[WT] What changes do you see are needed in the industry in the coming years?

[BW] Owners and hotel management companies need to invest early with experts in the industry, who really understand not only the operational and softer side of the business but more critically the project and commercial aspects. The hospitality sector of the industry, requires to invest and better understand the unique elements of the business in-order to demonstrate just how commercially and operationally successful this part of their business can be, if designed, set up and operated correctly. Rather than over simplify and cookie cut the approach to the industry.

[WT] How does technology play into your recommendations in spa management? Are there technology functions that are underutilized in the industry?

[BW] Technology in spas is only now becoming a big talking point in the industry. Its woefully underutilised, it's nothing new, just people are talking about it now. In the hospitality sector, I was always could not understand why in the hotel, all other depts., had IT solutions to assist optimize the dept, but when it came to the spa either you had nothing or the systems available were not very good. This in part was due to my answer in the last question and because many hoteliers have a built-in notion that spas don’t make money (it is also this attitude that is also significant factor of being able to grow and get investment in the industry).

In recent years this has changed, with the likes of Book4Time(https://book4time.com), now providing a system that is affordable and has been created with many of the requirement needed to effectively operate your business.

[WT] Does technology have a place in the treatment room, and how well are those needs presently addressed?

[BW] Absolutely, Technology has had a functional place in the treatment room, for a long time, whether it be music, AV, lighting, and environmental controls. But now there is significant opportunity to enhance these functional experience, in additional to compliment these with introducing technology into treatments and services themselves. In order to become a fully immersive experience.

However, the opposite equally has value, subject to the focus of the business. Having technology free environment, in a technology rich world is becoming increasing popular. Finding a ‘silent’ space to disconnect is as important.

[WT] Are you able to highlight a couple of your projects and what your services did for them?

[BW] Management Consultant - Appointed by Edsa, Shangri-la Hotel, Manila as their management consultant. http://www.shangri-la.com/manila/edsashangrila/

Project Consultant - Appointed by The Murray hotel, Hong Kong. As pre-opening project consultant for their wellness facilities. Hotel opens on the 15th January 2018.

http://www.marcopolohotels.com/en/niccolo/hotels/hongkong/central/the_murray/index.html

▲ The Murray Hotel Gym 3F Gym
[WT] Could you explain "White Art Concepts"? How did this evolve?

[BW] This is very much a passion project. Over the last two years, I have had several ‘pop-up’ art exhibitions in Hong Kong, mostly recently last year between March – May 2017. My Dad is a prolific artist and has over 4500 original art works in his portfolio. I decide to do a ‘pop-up’ concept to exhibit his work, mainly because it was a fun process. These have been very well received and we have been lucky to have sold a number of pieces. Moving forward I intend to exhibit around Asia, using the same pop-up concept. Having now completed two exhibitions and obtained the know how to conduct these exhibitions successfully. White Art Concepts, is a platform for any up and coming artist who has the desire to exhibit their work to the public. We provide a turnkey affordable solution to enable them to realise this objective.

Wellness Today would like to thank Barry White for his time and contribution to this interview. He may be reached at:

Website: www.wswf.co
IG: whitelivingglobal

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