08 January 2016

Golf Club Management Software

from Vietnam Golf Magazine
December 2015

Vietnamese & English

Chuyên gia Bill Healey chia sẻ những lợi ích của việc sử dụng phần mềm quản lý CLB để các sân golf có thể tăng doanh thu, giảm giá chi phí cũng như thu hút nhiều người chơi ở Việt Nam.

Đặt chỗ chơi golf

Vietnam Golf Magazine
December 2015
Một trong những quan tâm chung của các CLB golf ở Việt Nam là tìm phương án tăng doanh thu từ những giờ ‘tee-time’ sẵn có hay CLB sẽ tối đa lợi nhuận của những giờ phát bóng này với mỗi ngày trong tuần bằng cách nào? Điều này được đánh giá bằng tỉ lệ lấp đầy sân và doanh thu (Tạm dịch: Revenue per Available Tee Time).

Quản lý doanh thu (RM) chính là công cụ có thể hỗ trợ các sân golf trong việc kiểm soát và cải thiện doanh thu từ phí green. Khi được áp dụng đúng cách, RM sẽ giúp CLB bán những giờ tee-time hợp lý tới đúng đối tượng chơi golf với mức giá phù hợp tại mốc giờ mà khách yêu cầu.

Bằng cách sử dụng dữ liệu từ phí green, CLB có thể phân tích các đối tượng golf thủ theo tâm trạng và nguyện vọng của từng cá nhân. Từ đó, CLB sẽ phát triển các mức giá khác nhau để đáp ứng yêu cầu của phần lớn các tay golf.

Nắm bắt thông tin khách hàng

Phần mềm của CLB nên đặt khách hàng ở vị trí trung tâm, dù đó là những nhu cầu của sân golf, nhà hàng hay hội viên. Hầu hết các hệ thống đều cung cấp những dữ liệu khách hàng cơ bản bao gồm thông tin chi tiết về địa chỉ, loại thẻ hội viên, thông tin liên hệ cũng như tài khoản trên mạng xã hội. Ở những hệ thống cao cấp hơn còn cho phép tìm hiểu những thông tin mở rộng hơn như về học vấn hay thông tin gia đình mỗi golf thủ.

Các thông tin trên mạng xã hội nên được tùy chỉnh bởi CLB, nơi người quản lý có thể xác định tài khoản của khách hàng tại các trang Facebook, Twitter, WeChat, WhatsApp hoặc những chương trình khác. Duy trì lượng khách hàng tham gia tích cực vào các hoạt động thông qua mạng xã hội của sân là phần quan trọng trong chiến lược kinh doanh của CLB.

Đặc trưng hệ thống

Duy trì dữ liệu mở rộng theo sở thích của khách hàng sẽ cho phép bạn kết nối tốt hơn với họ, và kết quả thu được là sự gia tăng doanh thu. Phong cách sống của khách hàng của bạn là gì? Lịch sử lên sân của họ ra sao? Họ có sở thích đi du lịch không? Đâu là caddie họ yêu thích? Đồ F&B họ hay dùng? Bất kỳ thông tin chi tiết liên quan đến những mối quan tâm và sở thích của khách hàng cần được nắm bắt để sử dụng cho những chương trình kinh doanh và tiếp thị trong tương lai.

Phong cách sống của khách hàng tại mỗi CLB sẽ rất khác nhau, vì vậy hãy đảm bảo chức năng này được xử lý linh động theo cơ sở dữ liệu của khách dựa trên giá trị của nó đối với những hoạt động của CLB và những điểm quan trọng.

Quản lý quan hệ khách hàng

Phần mềm CRM sẽ giúp thu hút và giữ chân khách hàng cho CLB thông qua việc theo dõi các chiến dịch email, bản tin, phí thành viên và các sự kiện quảng cáo. Được thiết kế như một phần không thể thiếu của một hệ thống quản lý, CRM cho phép CLB dễ dàng chạy các chiến dịch tiếp thị cho các thành viên và khách mời để tăng cường sự tham gia của họ vào các sự kiện.

Đa ngôn ngữ

Các CLB golf ở Việt Nam là sự kết hợp đa quốc gia trong nhiều vị trí - người quản lý và nhân viên có thể là người Việt Nam, Hàn Quốc, Singapore, Canada, Anh hay ở nơi khác. Do đó, nhu cầu cung cấp quyền truy cập vào hệ thống cần phải trên nhiều ngôn ngữ là một điều bắt buộc. Giải pháp quản lý CLB golf cần cung cấp quyền truy cập hệ thống cho những người quản lý theo ngôn ngữ thông dụng của họ.


===== ENGLISH VERSION =====


Numerous articles in global publications have highlighted methods for clubs to implement Golf Club Management software to help manage members, reduce costs and increase revenues.  During our recent national golf course review, we were able to chat with managers on the use of technology in their properties.  I’d like to focus on several particular items discussed with golf facilities here in Vietnam.

Golf Bookings - Managing Price of Tee Times

A common concern among clubs in Vietnam has been finding a way to increase revenues from their fixed and perishable tee time inventory.  Specifically, how the club can maximize the use of available tee times during each day of the week, and at different times on those days. This is measured through Occupancy rates and RevPatt (Revenue per Available Tee Time).


Developed in the 1980s in the airline industry, Revenue Management (RM) is such a tool that can assist golf facilities in managing and improving greens fee revenue.  Properly applied, RM would assist golf clubs in selling the right tee times, to the right golfers, at the right prices, and at the right time.  It provides the ability to match tee times with the golfer’s willingness to pay.

Utilizing the historical greens fee data, the club can analyze how different categories of golfers behave and what they expect.  From this, the club can develop differing price points to make full use of the tee time inventory to meet the greens fee expectations of a greater number of golfers.

Client Profiles

The club’s software should place the customer at the heart of the system.  Whether addressing the needs of the golf course, restaurant or membership, the solution should be customer-centric, where the needs of your guest come first. 

Most systems allow basic client data with multiple addresses, membership types, phone & email contacts as well as social media details.  More advanced systems would allow extensive detail inclusive of education, professional details, spouse and family information.

The social media contacts should be customizable by the club, where management can specify a client’s account with Facebook, Twitter, WeChat, WhatsApp or other programs.  Keeping guests involved through the ever-changing social media landscape should be a key part of the club’s marketing strategy.

For properties with parking security, the guest’s profiles should also maintain automobile information including brand, model, registration numbers and driver information.  The system should help track which cars and drivers have valid access to the parking facilities.

System Feature - Lifestyle Preferences

Maintaining extensive data on client preferences and history will allow you to connect in a more meaningful manner with customers, and as a result, drive revenue.

What are your client’s lifestyle preferences and past history with the property?  Travel preferences? Caddy preferences?  Food & Beverage preferences?  Any details of interest should be tracked and used for future sales & marketing programs.   

These lifestyle preferences would likely vary from one club to another.   Ensure the software’s Lifestyle Preferences module provides the flexibility to customize data based on it’s value to the club’s operations and the bottom-line.

Client Prospecting (CRM)

A top-level CRM will help the attract and retain clients for the club through the tracking of email campaigns, newsletters, membership fees and promotional events.  Designed as an integral part of a management system, CRM should allow the club to easily run marketing campaigns to members and guests in order to increase event participation.

Multilingual

Golf Clubs in Vietnam have a mix of nationalities in different positions -- whether the manager and staff are from Vietnam, Korea, Singapore, Canada, England or elsewhere -- there is a unique need to provide access to the system in a variety of languages.  A sophisticated golf club management solution should be able to provide system access to managers from any countries in a language they’re fluent in.


for information on Golf Club Management Systems
contact healeywe@gmail.com 


No comments:

Post a Comment